pank

Jag har fortfarande inga pengar. Jag får fortfarande ingen lön (förutom när jag står som en prosituerad i garderoben på Mejeriet och hoppas på mycket pengar. Man känner sig faktiskt så ibland, alla äckliga blickar man får av äldre män, och man kan inte annat än att låta dem titta på en och se trevlig ut medan man hänger in jackorna, för det är min uppgift, att vara snäll och trevlig hur fulla vissa än är) jaja, det är inte tillräckligt med pengar iaf. Det funkar inte för en 18-åring som vill ha allt allt allt. Som behöver det och det och det. Och dessutom måste spara till studenten och allt som kommer med den. (AYIA NAPA!!!) Det är frustrerande. Och något som gör mig VÄLDIGT frustrerad är att jag har ett tusen svenska kronor att köpa paket till:
Mamma
Pappa
Linus
Tove
Emelie
Fabian
Tova
& Hannes
det blir alltså 8 st. Vilket man snabbt kan räkna ut att det blir 125 kronor var. okej. OKEJ.
Och hur man än vrider och vänder på det, så blir det inte mer än så. Pengar växer inte på träd som pappa alltid sa när jag var liten, och nu vet jag precis vad han menade.

Visst, jag kan låna pengar. Ta av något konto. Men jag måste ju fortfarande lämna tillbaka dem inom en tid.
Så känns det att inte ha jobbat sen i somras, gott folk. Och inte fan visste jag att vi skulle drabbas av lågkonjunktur. Typiskt.
Men ja, sånt är livet. På jullovet börjar jag på ett nytt jobb. Då vänder allt, då får jag pengar igen. Så jag ska inte deppa. Det finns ett ljus i den långa, långa tunneln.

mhm, nu ska jag fortsätta med min matte C.

ha det bra,
puss

today is a good day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback