yeah

Oh, herregud. Besöksiffrorna har skjutit i höjden de senaste dagarna. Eller ja, jättemånga är det ju verkligen inte, men mycket fler än innan. Kul kul. Kan ju passa på att säga då ifall det är nån som undrar eller misstänker något, så hade den förra texten inget som helst att göra med mig eller hur jag känner. Det var bara ett litet utdrag från en fin låt. hihi.

Väldigt intressant dag i skolan. En kristen man kom och höll föredrag om att skapelseberättelsen är det enda rätta, inte evolutionsteorin. Och han var dum i huvudet. Jag är själv inte kristen, men har absolut inget emot kristna (om det inte går över styr) alla har sin egna uppfattning om hur allt började. Men den här mannen, jag finner inga ord... han såg ner på alla som inte trodde på att vi är skapade av Gud. Det var iaf min uppfattning, och många andras. Han uttryckte sig så otroligt dumt och allt blev så fel. Han tyckte att de som inte var kristna var dumma i huvudet, det var så det kändes. De som tror på evolutionsteorin har ingen mening med livet efter att de har fött barn, då är deras tid över. Det var så han menade. Det var ungefär så han sa.
Människor skaffar väl sig en mening med livet? Är det inte så?
Nä, "de människor som lever efter en annan - de har mening med livet. De har hopp."
Fyfan, jag blev bara arg av att lyssna på honom.
Men som sagt, folk får tycka precis som de vill, men det var bara sättet han sa allt på. Det nedvärderande sättet. Usch.

Nog om det,
Öppet Hus i skolan idag också. Vi stod där och visade upp vårt UF. Improve! UF, som vi äntligen har kommit fram till att vi ska heta. oh yes. inom kort ska en bilddagbok skapas, så alla som vill kan se vad det är för kläder vi pysslar med.

Det var allt,
over and out (det rimmade, hehe)

Kommentarer
Postat av: ELLEEEN

Vet du vilka lärare det var som gjorde uppror?

Asså nä, det rimmade inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback